Kilpivalo olikin helppo homma, mutta takasumuvalo aiheutti pientä päänvaivaa. Polttimo ja sulake vaikuttivat ehjiltä silmämääräisen tarkastelun jälkeen ja niiden uusiminenkaan ei korjannut tilannetta. Yleismittari vahvisti asian, sulake oli ehyt, mutta virta ei tullut takalampun "pohjaan" tulevaan pistokkeeseen. Hetken mielessä kävi jo luovuttaminen ja auton vieminen huoltoon, mutta sitten miellen tuli vanha viidakon ohje. KVG. Netti auki ja hakukone töihin ja voilà, ratkaisu löytyi välittömästi. Vetokoukulla varustetuissa Avensiksissa (myös muissa autoissa?) takasumuvalon virta tulee vetokoukun pistokkeen kautta ja pistokkeessa on katkaisin, joka mahdollistaa sen, että kun autolla vedetään kärryä, takasumuvalo palaa vain kärryn perässä, ei autossa. Tämä katkaisin voi hapettua ajan myötä ja jumiutua. Pieni kopsautus vasaralla pistokkeen kylkeen ja johan toimi! Ja contact cleaneria perään, jos se vaikka auttaisi, ettei katkaisija jumiudu jatkuvasti.
Tarinan opetuksia:
- Katsastaminen on turhan kallista
- Toyotia on mukava katsastaa (5 kertaa katsastanut ilman etukäteiskorjaamista, eikä yhtään hylkyä :) )
- Google on kotitarvemekaanikolle hyvä apuväline
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti